coffee.jpg

 

Kiireetömät aamut on kultaa! Etenkin sillon,kun yöunet ovat jääneet vähäisiksi. Aamulla herättiin likan kanssa aikaseen. Likka nukkui tosi levottomasti koko yön,sain kokoajan olla laittamassa tuttia suuhun. Luulen,että ikeniä kutittaa ja tempperamenttinsa on valitettavasti perinyt äidiltään,jos jokin vituttaa se kerrotaan.

Ollaan likan kanssa kaksin tää viikko,ainakin aamut ja päivät. Miehen poika lähti mummoileen. Onneksi. Hermot ei kestä. Tässä huushollissa on kohta kaikilla kesäloma ja se tietää sitä,että olen todella pahalla päällä. Hyvästi rauhalliset aamut,siisteys ja rauha. 

Jotkut ehkä rakastavat perheaikaa ja odottavat lomia innolla. Meillä ei ole varaa tehdä minkäänlaisia kesäreissuja,joten lähtökohta on se,että kaikki pyörivät koko ajan jaloissa ja narisevat,kuka mistäkin.

Nyt kun miehen poika on mummolassa ja mies päivät töissä,olen nauttinut bain rauhasta. En ole oikeen sopeutunut tähän perhe elämään ja tuskin tulen sopeutumaankaan. Päivittäin leikin ajatuksella,että muuttaisin tyttäreni kanssa kahdestaan,pieneen lähiöön ja rakentaisin oman kodin missä ei miehen ex:ä kummittele. Saisin sisustaa mieleni mukaan. Saisin katsoa telkkarista iltaisin juuri sitä mitä haluan,sohvalla olisi tilaa lötkiä,jos siltä tuntuu ja voisi tehdä juuri sellaista ruokaa mitä itse haluaa ja mistä nauttii. Olen niin kauan elänyt ns. omillani,että on vaikeaa tehdä asiat muiden tavalla. Ex:än kanssa hommat eivät juuri muuten toimineet,mutta meillä oli samatapa tehdä asiat ja ajateltiin asioista samalla tavalla,mitä tuli normaaliin arkeen,jota tosin ei paljoakaan ollut.

Mun täytyisi soittaa lääkäriin ja kysyä kilpirauhasarvojen tulokset. Minulla ei ole vajaa tai liikatoimintaa. Kaikkea vasta epäillään. Kaikki oireet puhuvat vajaatoiminnan puolesta,mutta itse olen epäileväinen. Jossain muualla on syy minun olotilaani. Olen pienestä asti käynyt aika ajoin testaamassa olisiko minulla mahdollisesti sokeritauti. Välillä mietin,että onko tässä maailmassa todellakin vain kaksi tautia,jotka aiheuttavat lihoamista,ilman näkvää syytä,hiusen ohenemista,väsymystä yms. Monta vuotta käyty näitä asioita läpi. Ravintoterapeutillakin jouduin ramppaamaan,koska kaikki olettivat minun syövän kun sika konsanaa. jossain vaiheessa joutui hänkin kätensä pystyyn nostamaan,että syy ei ole ruokavaliossa,muttaa hän ei myöskään tiedä missä se on. Tämäkin turhauttaa minua suuresti. 

No nyt vaan aamukahvit kurkusta alas ja härkää sarvista,ei tässä muukaan auta :) hauskaa päivää jokaiselle!